Algemeen

Hier vind je allerlei info over het reilen en zeilen binnen onze scoutsgroep, Scouts en Gidsen Halle Sint Lutgardis (B1503G) – Lekker doen op zaterdag achternoen!
Onze groep maakt deel uit van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Meer dan 70 000 jongens en meisjes zijn lid van Scouts en Gidsen Vlaanderen, elk met een eigen verhaal. Daarmee is Scouts en Gidsen Vlaanderen de grootste scouts- en gidsenorganisatie van het land. Samen met hun leiding spelen en werken ze per leeftijdstak.

Scouts en gidsen leren samenleven in ploeg en steken hun handen uit de mouwen. Op kamp, op tocht en tijdens wekelijkse activiteiten leren ze samen met anderen kiezen en beslissen. Al doende leren ze ook hun plan trekken: vuurtje stoken, eigen potje koken, op avontuur. Scouts en gidsen houden van de natuur en zetten zich in voor hun omgeving.

Het nationale verbond bestaat uit een aantal gouwen die dan op hun beurt bestaan uit districten. Samen met de scoutsgroepen uit Sint-Rochus, Beersel, Rode, Gooik en Oetingen vormen we het district Zennedal.

Onze groep telt zo’n 150 leden tussen 6 en 18 jaar. Iedere zaterdag van 14u tot 17u (buiten de maanden juli en augustus) leven ze zich samen met een enthousiaste leidingsploeg uit.

In juli trekken we op kamp, het hoogtepunt van een scoutsjaar.

Geïnteresseerd?
Kom gerust eens langs….