Jin

Wat nu eigenlijk jins zijn is een goede vraag. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het zelf niet weet. Er is ook niemand die kan zeggen wat een jinjaar eigenlijk is. Waarom niet, denk je dan. Een jinjaar wordt niet gemaakt, het wordt zelfs amper gepland door de leiding. Een Jinjaar is eigenlijk starten zonder plan en dan maar zien waar je uitkomt, Go With the flow. Een jinjaar wordt ontworpen door de Jins zelf.

Het is ook daarom dat Jins geen leiding meer hebben, maar begeleiding. Uw carrière als Jin beperkt zich tot een jaar, maar dan wel een jaar dat kan tellen. Activiteiten die je zelf plant kunnen toch niet tegenvallen, of wel? In dit jaar dat eigenlijk een overgangsfase is tussen het actief lid zijn en het leiding zijn, ligt het accent vooral of zelfredzaamheid. Zelf een activiteit plannen, zelf fuiven organiseren, uw eigen buitenlandse reis plannen, dit alles zit vervat in het overwelmende jinjaar.

Contact:

Jin@scoutinghalle.be